Penerangan ilmu haq vs ilmu sihir

Kami cuma sampaikan apa haq,kalau ada yang bathil kepunyaan kami ,kami ambil semula dan kami dan keluarga kami pulangkan apa yang bathil kepunyaan siapa sahaja untuk selama lamanya..

Asas Ilmu Haq

Maksud ilmu haq ilmu yang asal dari tubuh kita yang Allah anugerahkan kepada semua manusia dan ilmu ini mempunyai kemampuan luar biasa bergantung pada amalan dan ketakwaan seseorang kepada Allah ...ilmu haq mampu menghancurkan segala jenis sihir dan mengembangkan kemampuan luar biasa seseorang. Punca ilmu ini tidak berfungsi walaupun kita solat disebabkan ilmu sihir kita terambil dengan sengaja ataupun tidak sengaja.

Kelebihan Ilmu Haq jika anda kuasai

1. Solat kita kusyuk
2.Hati benci Maksiat
3.Mudah hafal Al Quran dan Hadith
4.Makin rajin solat, makin jadi baik
5.Takut buat dosa
6.Mata kita boleh kesan kehadiran makhluk halus yang dihantar penyihir dan musnahkan dengan mudah tanpa jampi serapah berjam jam.
7.Tubuh semakin sihat tanpa gangguan makhluk halus dlm tubuh
8. Kalau kita pendakwah, dakwah kita sangat berkesan.
9. Kita susah disesatkan syaitan kerana kita boleh tahu apa yang kerja jahat syaitan untuk sesatkan kita.
10.Perlindungan diri zahir dan bathin paling ampuh mengalahkan ilmu kebal ,tangkal, dan semua jenis ilmu sihir dan menumpaskan dukun sihir ..
11. Bebas dari gangguan makhluk halus dan sihir .
12. Mendapat kemampuan luar biasa mengikut apa yang Allah hendak berikan kepada kamu.anda akan mampu membunuh,memenggal ,mencincang makhluk halus dengan menggunakan pisau biasa.

Huraian ilmu bathil@sihir

Contoh ilmu sihir.. Minyak Pengasih Buluh Perindu .. minyak ini digunakan untuk menyihir manusia agar suka kepada seseorang. Minyak ini mengandungi jin. Contoh jika seseorang  ambil ilmu sihir pengasih ini dan pakai supaya diri beliau dikasihi semua manusia atau dituju pada perempuan tertentu , Syaitan dan jin minyak pengasih itu akan menguasai jiwa dan hati orang itu kearah maksiat dan dosa. Contoh minyak
Jika seseorang terambil@terbeli ilmu buluh perindu..Cara untuk orang tersebut buang d ilmu pengasih itu,beliau perlu pulangkan ilmu pengasih itu kepada siapa yang dia ambil atau beli . Cara pulangkan minyak itu kepada pemilik asal / penjual ..botol minyak itu dan isinya diberi kepada pemilik asal dan sebut akad pulang ..

"Saya pulangkan ilmu buluh perindu ini dan apa sahaja kepunyaan tuan selama lamanya yang ada pada diri saya ,yang ada pada isteri saya dan yang ada pada anak anak saya dan sesiapa sahaja yang terkesan dengan ilmu tersebut".

orang itu perlu sebut saya dan keluarga dan siapa sahaja yang terkesan sebab bila orang itu ambil ilmu itu,syaitan itu meresap dlm tubuh orang itu dan keluarga orang itu serta orang sekelilingnya..jadi bila akad pulang, orang itu kena sebut

"saya dan keluarga serta siapa sahaja yang terkesan dengan ilmu itu "

Automatik apabila akad pulang dilakukan, semua ilmu yang anda pernah ambil daripada pemberi ilmu pulang kepada pemberi ilmu itu  semula "


Hendak sebut akad pulang boleh dilakukan dengan salah satu cara yang anda suka ,boleh sms atau telefon atau surat atau email atau cakap berdepan  atau whatapp kepada pemberi ilmu..bila pemberi ilmu maklum/tahu  akad tersebut.. automatik ilmu sihir yg kita terambil tu balik kepada pemilik asal.

Ada kes, barang telah hilang,contoh botol minyak buluh perindu tersebut atau tangkal azimat yang diambil hilang , maka pemilik cuma "akad pulang " kepada pemilik asal agar jin yang dia pernah ambil disebabkan barang tersebut pulang kepada pemilik asal ,sebab walau barang sihir tersebut telah tiada atau dimusnahkan, jin yang di ambil bersama barang tersebut masih bersarang dalam tubuh pemilik sehingga pemilik " akad pulang" kepada pemilik asal barang tersebut barulah jin tersebut pulang kepada pemilik asal.

Kalau terbeli ilmu sihir@air jampi dll dari kedai..just akad pulangkan kat tauke@staff kedai tersebut.

contoh akad

"Saya dan Keluarga saya serta siapa sahaja yang terkesan dengan ilmu dan apa sahaja yang saya ambil dari tuan, kami pulangkan ilmu tuan dan segala kepunyaan tuan selama lamanya"


Banyak orang tidak dapat ilmu haq kerana ada terselit dalam tubuh mereka ilmu sihir tanpa mereka sedar.

Selalunya gangguan makhluk halus dan malas solat berpunca dari ilmu sihir yang terambil sengaja ataupun tidak sengaja... Semakin kuat ilmu sihir seseorang ,semakin jahat perilaku orang tersebut.Ilmu sihir juga menyebabkan gangguan kesihatan kepada pemilik ilmu tersebut..boleh jadi kerap demam, sakit kepala, dan penyakit lain lain , juga kerap berlaku ibu bapa yang ada ilmu sihir menyebabkan anak mereka juga menghadapi penyakit / gangguan kesihatan disebabkan ilmu sihir yang dipakai ibu bapa..pernah terjadi kes seorang wanita pakai ilmu pelaris ,maka anaknya yang selalu sihat, tiba tiba setiap bulan jadi menderita sakit dan perlu rawatan berterusan dari hospital, setelah wanita tersebut buang ilmu tersebut, baru lah anak nya jadi sihat seperti  biasa.

Banyak juga kes ilmu sihir daripada warisan keturunan tanpa kita sedar. sebab ada nenek moyang yang berjanji dengan makhluk halus untuk bantu mereka tersebut tujuh keturunan.. Jadi orang tu lahir kedunia terus dapat ilmu sihir tanpa pergi cari disebabkan perjanjian nenek moyang mereka. Hampir 100% masyarakat dunia ada ilmu sihir dari keturunan dalam tubuh mereka tanpa mereka sedar walaupun hari hari mereka solat dan baca Al Quran...

Untuk bersihkan tubuh kita dari ilmu sihir dan dapat ilmu haq, kita perlu kesan ilmu apa yang ada dalam tubuh kita dan pulangkan kepada pemilik asal ilmu itu dengan akad..

Contoh ilmu sihir

1. Air Jampi biasanya mengandungi jin
2. Minyak pengasih / ilmu pengasih / ilmu pelaris diri /pelaris perniagaan / mandian garam pelaris @ aura /
3. Ilmu Penunduk  / Minyak penunduk / ilmu pagar diri  / ilmu bathin pagar rumah
4.Ilmu Kebal / ilmu penggerun
5. Tangkal Azimat,kayu pendinding,
6. ilmu ijazah/ baiah tarikat ..zikir tak salah ..ilmu batin yang di ambil untuk diserap dalam tubuh itu yang salah dengan cara baiah / ijazah termasuk ilmu rukyah yang dibaiah sebelum seseorang itu jadi perawat ..yang terserap dalam tubuh itu bukanlah aura atau Allah , sebaliknya yang masuk tubuh anda itu  jin yang berpindah dari guru kepada murid.
7.pernah berubat dengan seseorang ada ilmu sihir..Orang rukyah pun skg byk ada ilmu sihir, jadi bila mereka rukyah,bukan nur / cahaya yang masuk,tapi jin mereka yang masuk rawat pesakit dan jin itu terus tinggal dalam tubuh pesakit
8. Air Yasin . Jika orang yang membaca yasin itu ada ilmu sihir, air yasin yang suci dah jadi air sihir sebab syaitan sihir orang tersebut masuk dalam air semasa orang tu baca yasin.
9.ilmu silat ada batin atau tiada ilmu batin tetap ada jin pendamping yang terserap kedalam tubuh murid / ilmu kungfu / teakuando / jodo / silambam / karate /tomoi dan lain lain pertahanan diri juga ada jin masuk tubuh murid yang belajar ilmu pertahanan diri tersebut. Belajar dua tiga langkah silat atau ilmu pertahanan diri yang saya sebutkan tadi terus dapat jin masuk tubuh murid itu tanpa murid itu sedar.
10.Patung patung bernyawa walaupun patung mainan anak2 seperti teddy bear / ultramen / power ranger /dan lain lain patung .
11. Gambar dewa hindu dan Cina dan lain lain kaum perlu dimusnahkan dari rumah anda jika anda menyimpannya atau menggantungnya kerana gambar itu jadi tempat @ rumah bagi makhluk halus tinggal .
12. Mandi limau
13. mandi bunga
14. Mandi Sintuk /daun pandan / kayu kayu /daun2..yang exract tak apa ( sbb ada perjanjian anak adam dgn makhluk halus, siapa mandi limau,bunga,dan daun2 ada jin yang akan masuk dlm tubuh orang tersebut untuk membantu orang tersebut mendapat sesuatu)
15.Mentera mentera
16.Batu batu cincin yang di isi khadam atau pun tidak di isi khodam (walau tidak di isi khodam batu permata selalunya ada khadam)
17. ilmu reiki, segala jenis attunement , pengisian tenaga dalam, baiah @ ijazah silat / ijazah ilmu rukyah / ilmu mandraguna / ilmu kesaktian / silat karomah / meragasukma
18.Barang barang mistik di isi ilmu batin
19.membela jin walaupun jin Islam atau meminta bantuan jin menyebabkan jin masuk dan tinggal dalam tubuh anda
20. ilmu dari keturunan@ilmu leluhur@jin leluhur@saka hantu raya,pelesit,polong,pocong,toyol
21. melihat atau merenung gambar atau patung berhala..jin berhala akan masuk kedalam hati yang lihat tanpa sedar.
22. membaca kitab kitab agama selain Islam menyebabkan zulmat,titik titik hitam masuk dalam hati pembaca
23. pernah menerima ayat tertentu termasuk ayat al quran tertentu atau mentera untuk diamalkan sebagai amalan pendinding@pagar rumah, pendinding, pengasih, pelaris atau kebal lain lain..
24. ilmu gerak silat tanpa guru
25. puasa mutih ,puasa pati geni juga menyebabkan jin masuk tubuh
26. ilmu rawa rontek,ilmu debus juga ada jin pendamping selain ilmu kebal yang ada pendamping jin walau dapat dengan cara dibaca ayat al Quran dan bersalam dengan guru
27. Haruman minyak wangi / atar yang dibaca ayat tertentu untuk pendinding atau seri muka.
28. Susuk Berlian, susuk ayat , susuk diraja dan semua jenis susuk termasuk susuk besi kuning untuk kebal.
29 .Wafaq
30. Kain wafaq rompi kebal..secara logik kain tidak dapat melindungi tubuh dari peluru .tetapi dengan jin yang dimasukkan dalam kain rompi tersebut melalui jampi tertentu..tubuh jadi kebal dan tidak lut peluru apabila pakai kain rompi tersebut..bersekutu atau minta bantuan jin adalah salah dan dikira sihir...nabi sulaiaman tidak bersekutu dengan jin sbb dari segi mistik...jin dan iblis tidak berada dalam tubuh nabi sulaiman , mereka diluar tubuh nabi dan tertunduk hina dibawah kekuasaan nabi sulaiman..nabi sulaiman boleh mengarahkan jin dan iblis melakukan apa sahaja yang nabi sulaiman mahu tanpa syarat perlu baca mentera , atau tanpa perlu dihidangkan sesuatu untuk jin.Manakala, ahli sihir perlu bertapa, mandi bunga dan mengamalkan amalan tertentu sehingga jin itu masuk badan dan bersekutu dengan ahli sihir sebelum ahli sihir itu mampu membuat ilmu kebal dan mengarahkan jin itu melaksanakan sesuatu tugas.
31.Pukau/hipnosis/hypnotis
32.sedekah fatihah@pahala amalan kepada orang yang meniggal dunia atau masih hidup ,orang yang meniggal dunia atau hidup ada ilmu bathil@ilmu sihir, automatik ilmu bathil orang meninggal @ hidup itu masuk tubuh pemberi sedekah pahala.
33.mandi di air terjun yang mana ada orang buang ilmu bathil dalam air terjun tersebut, maka tubuh orang yang mandi air terjun tersebut dimasuki ilmu yang orang lain buang dalam air terjun tersebut tanpa sedar..boleh dikatakan hampir semua air terjun ada orang pergi buang ilmu bathil dalam air terjun dengan cara mandi bunga.jadi hati hati kalau nak mandi air terjun.
34. Berdoa di atas kuburan juga boleh menyebabkan ilmu bathil@makhluk halus milik penghuni kubur masuk tubuh kita.
35. Suka melihat cerita hantu atau pemujaan tokong di televison juga menyebabkan makhluk halus masuk tubuh kita tanpa kita sedar.


Apabila salah satu ilmu sihir di atas ada pada seseorang, maka mudah orang tersebut mungkin alami simtom simtom seperti

1. Jadi tidak suka kepada Islam / solat, kalau suka Islam pun tidak begitu serius,semua amalan terasa berat walaupun hari hari buat.(tidak rasa nikmat ibadat)
2. Walau solat tetap jadi jahat / zalim/ pembelit / penipu / dan lain lain keburukan
3.Mungkin ada gangguan makhluk halus bagi sesetengah orang, dan sesetengah orang tidak digangggu makhluk halus walau amal sihir (mungkin istidraj dari Allah) cuma sampai masa tertentu dia akan kena gangguan makhluk halus juga mungkin masa tua atau sebelum orang itu mati
4. amal ilmu sihir bermakna minta bantuan syaitan ,maka perkara itu mensyirikkan Allah, kecuali dia tidak tahu ilmu tersebut ilmu sihir
5. Kalau buat dakwah. ilmu sihir ada di dalam tubuh pendakwah, orang dengar dakwah jadi tidak berkesan,bahkan zulmat dan kekotoran akan masuk dalam hati pendengar,dan pendengar makin jauh daripada Allah, kalau orang itu ceramah di masjid, makin kurang orang datang dengar ceramah.
6. mudah rasa dengki / iri hari dengan kejayaan orang ( penyakit yg paling banyak di dalam masyarakat berpunca dari ilmu sihir)
7. Dapat penyakit ganjil pada diri sendiri ataupun pada anak
8.Kerap mimpi ganjil atau mimpi orang alim,  tetapi orang alim itu suruh buat perkara tidak baik
9.badan sering menyucuk nyucuk
10. Hati kerap berdebar / menyucuk nyucuk
11. Mati mengejut
12.Jadi gila Isim
13. Darah tinggi
14. Serangan Jantung mengejut
15. tidak mampu lihat rupa makhluk halus yang menyerang diri mereka dan tidak mampu membunuh makhluuk halus tersebut.

Cara dapat ilmu yang haq(ilmu bathin yang Allah redha,@Allah suka..

Dan ilmu kasyaf serta mampu binasakan makhluk halus

Pertama buang semua ilmu sihir anda terambil menurut senarai ilmu sihir yang saya senaraikan di atas.

Cara buang ilmu bathil@sihir anda terambil

Habis ilmu sihir@bathil keluar dari tubuh anda,anda mampu melihat makhluk halus dan anda mampu bunuh@binasakan makhluk halus.


1.MINUM AIR ZAM-ZAM DENGAN DOA INI

Segala puji-puji bagi Allah yang Esa pada Zat yang Ghaib, Esa pada sifat Takabur, Esa pada Perbuatan, Esa pada Nama, Esa pada Wajah. Selawat dan salam kepada Rasulullah s.a.w. ahli bait baginda, sahabat sahabat baginda, kaum mukminin mukminat, muslimin muslimat.

Ya Allah aku berserah kepada Mu, aku beriman kepada Mu, aku bertawakal kepada Mu, aku kembali kepada Mu dan aku berjuang kerana Mu. Ya Allah, aku berlindung dengan kemuliaan dan kekuatan Mu, Aku naik saksi tiada tuhan yang aku sembah melainkan Allah dan Muhammad pesuruh Engkau yang benar, janganlah aku disesatkan(3x). Engkau yang hidup dan tidak akan mati sedangkan jin dan manusia semuanya pasti mati.

Wahai Allah Engkau bersihkanlah, Engkau keluarkanlah, Engkau musnahkanlah, Engkau binasakanlah, Engkau hancurkanlah segala jisim kejahatan iblis, syaitan, jin, bunian, syaitan manusia, polong, pleset, hantu raya, saka, badi manusia*, badi binatang*, roh roh yang jahat, sihir sri muka, sihir penunduk, sihir pengasih, sihir lelaki dan perempuan yang jahat yang mengkhianati diriku atau nama pesakit, ilmu bathil yang mengkhianati zahirku atau nama pesakit, batinku atau nama pesakit pesakit, batin dalam batinku atau nama pesakit dan ampunilah dosa ku atau nama pesakit yang aku atau nama  pesakit lakukan dengan sengaja dan tidak sengaja dengan izin Allah dari keberkatan air zam-zam dan keberkatan pengorbanan nabi Ibrahim a.s. Ismail a.s. Hajar a.s dan berkat kalimah Haq................

La ila ha illallah Muhammadur Rasulullah

Doa air zam-zam ini adalah teknik basic dalam teknik bunuh jin, syaitan dan sekutunya. Cara penggunaan doa air zam-zam adalah seperti berikut:-
  1. Campurkan beberapa titis air zam-zam tulin (yang tidak dibacakan doa dan rukyah) kedalam segelas air biasa.
  2. Duduk sambil mengadap kiblat.
  3. bacakan doa air zam-zam seperti diatas sambil mengadap gelas tersebut.
  4. Minum air zam zam itu setiap hari dan rasakan kehebatan kesannya .setiap sihir yang dihantar kepada anda oleh siapa sahaja akan luluh dan hancur .
Kedua 

Banyakkan makan rebung atau pulut mampu buang ilmu sihir yang anda terambil

Ketiga

Sewaktu setiap kali buang air besar atau kecil , perintahkan semua ilmu sihir yang ada dalam tubuh anda pulang kepada sesiapa anda pernah ambil ilmu sihir@ilmu silat atau apa sahaja ilmu mistik yang anda pernah belajar, cara ini juga memakan masa untuk buang semua ilmu sihir@mistik dari tubuh, anda,mungkin ambil masa sehari,seminggu ,sebulan,atau bertahun tahun barulah ilmu bathil @ sihir yang anda terambil itu binasa atau lari dari tubuh anda.

Ke Empat

Buang ilmu anda terambil dengan cara akad pulang

Akad pulang ilmu kepada pemilik asal ilmu anda terambil..contoh ilmu pengasih,ilmu silat,ilmu penunduk ,ilmu pendinding

Dan akad pulang kepada bomoh@pawang@dukun@ustad rukyah yang anda pernah pergi berubat

Kalau ilmu itu anda terbeli dari kedai, pergi akad pulang kepada staff atau tauke kedai


contoh cara akad ..( saya dan keluarga serta siapa sahaja yang terkesan dengan ilmu yang saya ambil dari kamu dan pembantu pembantu kamu,kami pulangkan semua ilmu dan apa sahaja ilmu kepunyaan kamu(pemberi ilmu) selama lamanya. ) ..

boleh akad melalui sms ,whatapp, email, surat, bbm , telefon atau cakap berdepan .apabila sudah akad, semua iblis ,jin dan ilmu itu terus pulang kepada pemberi ilmu.kalau ada barang mistik masih dalam simpanan kamu ,kamu boleh pulang kan kepada pemberi ilmu itu atau buangkan barang mistik itu ke dalam loji kumbahan dan sms akad pulang kepada pemberi ilmu, segala jin@ilmu yang anda beli@ambil akan pulang kepada pemilik asal.

Kalau pemberi ilmu itu sudah meninggal dunia,cari kuburnya dan lafazkan di kawasan kuburnya akad pulang itu dan diulang lafaz itu sebanyak 30 x dan sebut nama pemberi ilmu itu dalam akad ..contoh



"saya halim dan keluarga memulangkan ilmu silat dan apa sahaja yang saya ambil dari saiful dan pembantu pembantu saiful yang mengajar silat selama lamanya.

Kelima
Buangkan saka@ilmu lelehur@jin warisan keturunan anda..hampir 100% orang ada saka keturunan tanpa sedar kecuali orang uang buang dengan kaedah yang saya ajar. Jumpa ibu dan ayah kamu dan sebutkan ..bagi yang dah berkahwin,belah isteri dan suami dua dua kena buang saka.

Akad suami..(suami jumpa ayah kandungnya)

Ayah, saya dan isteri serta anak anak kami,kami pulangkan semua ilmu keturunan kita dan apa sahaja ilmu kepunyaan ayah kepada ayah selama lamanya

Dan suami jumpa ibunya(ibu kandung suami)

Sebutkan .ibu saya dan isteri serta anak anak kami,kami pulangkan semua ilmu keturunan kita dan semua ilmu kepunyaan ibu kepada ibu selama lamanya

Dan isteri, jumpa ayah dia(ayah kandung isteri)

Sebutkan, ayah saya dan suami serta anak anak kami,kami pulang kan semua ilmu keturunan kita dan apa sahaja ilmu ayah kepada ayah selama lamanya.

Jumpa isteri jumpa ibunya (ibu kandung isteri)sebutkan

Ibu,saya dan suami serta anak anak kami pulang kan semua ilmu keturunan kita dan ilmu kepunyaan ibu kepada ibu selama lamanya

Kalau anda belum berkahwin

Jumpa ayah, sebutkan ,ayah saya pulangkan semua ilmu keturunan kita dan ilmu ayah kepada ayah selama lamanya
  Dan
Jumpa ibu

Sebutkan, ibu ,saya pulangkan semua ilmu keturunan kita dan ilmi kepunyaan ibu kepada ibu selama lamanya,
Kalau tidak mahu jumpa ibu@ayah, boleh sms atau whatapp mereka seperti perkataan di atas.

Jika mereka dan meniggal dunia..lafazkan perkataan akad pulang itu di tepi kubur mereka sebanyak 30 x ulang ,saka itu akan pulang ke kubur mereka.

Kalau mahu cara mencabut saka@ilmu keturunan dari tubuh mak @ ayah kita yang masih hidup atau mencabut saka dari tubuh datuk dan nenek kita yang masih hidup
 Caranya

jika datuk dan nenek masih hidup mereka perlu pulang kepada mak @ ayah mereka (moyang)mereka yang dah meninggal


contoh atok yang masih hidup akad .cara akad ..

jika atuk atau nenek masih hidup maka atuk dan nenek lah yang patut pulang saka kepada kubur  moyang .contoh akad pulang saka.
Jika atuk atau nenek masih hidup ,mereka perlu pergi ke kubur mak dan ayah mereka atau wakilkan seseorang ke kubur mak dan ayah mereka,cara sebut perkataan ini atas kubur moyang

"saya atau saya mewakili .(nama atuk@nenek) dan keluarga serta seluruh anak anak dan menantu menantu serta cucu cicit kami serta siapa sahaja yang terkesan dengan ilmu( sebut nama moyang@nama moyang),kami memulangkan semua ilmu dan apa sahaja kepunyaan kamu@(nama moyang )selama lama nya .ulang 30 kali

maka seluruh keturunan akan selamat sebab ilmu@saka akan pulang kepada moyang yang dah meniggal itu . ilmu @ saka itu akan tercabut dari tubuh nenek dan seluruh keturunan nenek sampai ke cucu cicit nenek tersebut dan saka yang tercabut dari tubuh akan pulang ke kubur moyang selama lamanya. Akad pulang boleh juga jika nenek sudah tidak mampu ke kubur, nenek perlu sebutkan atau setuju wakilkan cucu untuk sebut akad pulang tersebut atas kubur moyang.ulang akad atas kubur sekurang kurangnya  30 kali..

ilmu lain lain selalunya dari bomoh atau tukang rukyah  yang kamu pernah pergi berubat ,penjual ilmu mistik yang kita ada beli ilmu daripada mereka, atau senarai ilmu sihir yang saya senaraikan di atas .kamu pulangkan dengan cara akad pulang kepada pemilik asal ilmu sihir tersebut, terus ilmu itu keluar dan balik kepada pemilik asal ,dengan akad pulang kepada pemilik asal ilmu itu terus tercabut keluar dari tubuh kita..

contoh cara akad ..( saya dan keluarga serta siapa sahaja yang terkesan dengan ilmu yang saya ambil dari kamu,kami pulangkan semua ilmu dan apa sahaja kepunyaan kamu(pemberi ilmu) selama lamanya. ) .. boleh akad melalui sms ,whatapp, email, surat, bbm , telefon atau cakap berdepan .apabila sudah akad, semua iblis ,jin dan ilmu itu terus pulang kepada pemberi ilmu.kalau ada barang mistik masih dalam simpanan kamu ,kamu boleh pulang kan kepada pemberi ilmu itu atau buangkan barang mistik itu ke dalam loji kumbahan dan sms akad pulang kepada pemberi ilmu, segala jin@ilmu yang anda beli@ambil akan pulang kepada pemilik asal.

Cara cepat dan berkesan alternatif selain cara diatas bagi yang berkemampuan ,mahu bimbingan secara langsung dari guru yang pakar ,boleh hubungi dan

terus minta bantuan ust Ismail buangkan ilmu2 tidak elok dlm tubuh kita..Dah buang automatik anda dapat ilmu haq..Jangan pakai sistem rukyah atau kaedah lain seperti mandi bunga, biasanya lagi banyak syaitan masuk tubuh kamu. Untuk buang ilmu mistik dengan cara bantuan ustad Ismai, beliau boleh datang ke rumah anda , ada cas upah dan terus dpt belajar ilmu haq dan buang ilmu sihir dari tubuh anda ,sekali rawatan untuk seumur hidup ..selepas  sudah bersihkan diri anda dari ilmu sihir , anda sendiri boleh rawat diri sendiri dan keluarga anda dfari sihir tanpa memerlukan bantuan perawat tertentu

call Ustad Ismail +60193619305 (Malaysia,Brunei,Filipina,Indonesia dan dan lain lain negara )


 agama Islam adalah agama murni dari langit turun kepada nabi ibrahim dan nabi nabi sebelum nabi Ibrahim a.s...nabi ibrahim bina kaabah atas perintah Allah untuk jadi tempat ibadat haji bagi umat Islam..disambung oleh nabi Muhammad 

Nabi Muhammad menghapuskan berhala dari disembah orang orang bodoh di sekeliling kaabah dengan cara bijaksana...nabi muhammad menyuruh manusia sembah Allah , tuhan yang satu yang berada di atas arasy yang mentadbir sekelian alam dengan kuasa Allah, nabi muhammad juga membinasakan kepercayaan karut orang orang bodoh yang mengatakan berhala ada kuasa mistik 

..setelah mereka orang orang bodoh tahu kuasa mistik dari berhala berpunca dari syaitan, maka mereka mencampakkan najis dan air kencing manusia pada berhala untuk musnahkan kuasa mistik syaitan yang ada pada patung berhala. 

Syaitan yang banyak sesatkan manusia dan buat manusia jadi jahat sebab manusia yang sembah syaitan yang tinggal dalam berhala, bangsa arab akhirnya  maju setelah meninggalkan menyembah berhala dan menyembah Allah sahaja, zaman sekarang pun kalau nampak pokok besar disembah sembah, campak sahaja najis dan air kencing manusia, lari habis semua syaitan yang disembah sembah manusia yang tinggal di sekeliling pokok yang disembah, kalau syaitan tu keras datang merasuk orang, belasah syaitan itu pakai air zam zam dan doa yang di ajar di blog ini dan beri kepada orang yang kena rasuk, paksa orang itu minum air zam zam tersebut, tidak sampai seminit, orang itu terus sedar dan syaitan yang merasuk akan lari keluar dari tubuh orang kena rasuk, bagi yang sudah khatam ilmu haq ini, badan kamu sudah bersih dari ilmu sihir ,syaitan tidak boleh masuk tubuh kamu, jadi kamu tidak perlu risau untuk binasakan syaitan dimana sahaja.

Akhir kata...ilmu Haq akan bersama kita bila semua ilmu bathil berjaya kita singkirkan dan kita akan dapat kasyaf, (mampu melihat makhluk halus selepas buang semua ilmu bathil dalam tubuh kita)Jika kita tengah solat atau berehat ,datang jin,syaitan dan lain lain makhluk halus, kita dapat bunuh dengan pelbagai cara seperti potong makhluk halus dengan pisau / parang, cucuk mata makhluk halus dengan pen,lidi sate, dan benda tajam, atau tampar sahaja dengan tangan...makhluk halus mesti terus lari atau mati,

dari pandangan kasyaf , syaitan dan jin juga banyak mati bila tubuh mereka terkena najis atau air kencing manusia ,untuk huraikan fenomena ini memerlukan karangan yang agak panjang , jadi saya tidak tuliskan sebab terjadinya fenomena ini. 

Semoga anda mencuba ilmu ini .. terima kasih

Wassalamualaikum dan jangan tinggal solat 

Penulis akhi wan 



Sharekan blog ini kpd kawan2,saudara mara, dan keluarga anda ....agar sama sama dapat pengetahuan baru dan terhindar drp ganguan iblis dan sekutu sekutunya..

Nama Group facebook " membinasakan sihir cara Islam "anda boleh joint untuk tambah pengetahuan . seach di facebook search



(  Membinasakan Sihir Cara Islam  ).

Dalil dari Al Quran dan Hadith

Kami cuma sampaikan yang haq, apa sahaja yang bathil kepunyaan kami ,kami ambil semula dan kami pulangkan semua yang bathil kepunyaan siapa sahaja selama lamanya..apa sahaja yang lepas ,kini dan akan datang.

Tulisan ini ditujukan kepada tuan tuan guru,ustad ustad,ulama ulama, masyaikh masyaikh, maulana maulana , para pemimpin jemaah jemaah Islam dan pada kaum muslimin yang saya kasihi dan cintai..kemulian dan sangat berharga melebihi seluruh isi dunia seorang mukmin bukanlah kerana harta ,wang ringgit dan kedudukan kamu,tetapi kerana iman yang ada dalam diri kamu..

Ilmu yang diturunkan Allah dari langit ada dua cabang..

1. Ilmu haq
2.ilmu bathil@ilmu sihir

Ilmu haq hanya direct daripada Allah kepada nabi nabi, orang orang soleh dan kepada orang orang yang bersih bathinnya.

Ilmu sihir diturunkan melalui malaikat harut dan marut untuk menguji manusia..


Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh setan-setan pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), padahal Sulaiman tidak kafir (tidak mengerjakan sihir), hanya setan-setan lah yang kafir (mengerjakan sihir). Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang malaikat di negeri Babil yaitu Harut dan Marut, sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorangpun sebelum mengatakan: “Sesungguhnya kami hanya cobaan (bagimu), sebab itu jangnalah kamu kafir”. Maka mereka mempelajari dari kedua malaikat itu apa yang dengan sihir itu, mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan isterinya. Dan mereka itu (ahli sihir) tidak memberi mudharat dengan sihirnya kepada seorangpun, kecuali dengan izin Allah. Dan mereka mempelajari sesuatu yang tidak memberi mudharat kepadanya dan tidak memberi manfaat. Demi, sesungguhnya mereka telah meyakini bahwa barangsiapa yang menukarnya (kitab Allah) dengan sihir itu, tiadalah baginya keuntungan di akhirat, dan amat jahatlah perbuatan mereka menjual dirinya dengan sihir, kalau mereka mengetahui. Surah Al Baqarah ayat 102


Ilmu haq = ilmu dari al kitab


Maka tatkala utusan itu sampai kepada Sulaiman, Sulaiman berkata: “Apakah (patut) kamu menolong aku dengan harta? maka apa yang diberikan Allah kepadaku lebih baik daripada apa yang diberikan-Nya kepadamu; tetapi kamu merasa bangga dengan hadiahmu. Kembalilah kepada mereka sungguh kami akan mendatangi mereka dengan balatentara yang mereka tidak kuasa melawannya, dan pasti kami akan mengusir mereka dari negeri itu (Saba) dengan terhina dan mereka menjadi (tawanan-tawanan) yang hina dina”. Berkata Sulaiman: “Hai pembesar-pembesar, siapakah di antara kamu sekalian yang sanggup membawa singgasananya kepadaku sebelum mereka datang kepadaku sebagai orang-orang yang berserah diri”. Berkata ‘Ifrit (yang cerdik) dari golongan jin: “Aku akan datang kepadamu dengan membawa singgasana itu kepadamu sebelum kamu berdiri dari tempat dudukmu; sesungguhnya aku benar-benar kuat untuk membawanya lagi dapat dipercaya”. Berkatalah seorang yang mempunyai ilmu dari AI Kitab: “Aku akan membawa singgasana itu kepadamu sebelum matamu berkedip”. Maka tatkala Sulaiman melihat singgasana itu terletak di hadapannya, iapun berkata: “Ini termasuk kurnia Tuhanku untuk mencoba aku apakah aku bersyukur atau mengingkari (akan nikmat-Nya). Dan barangsiapa yang bersyukur maka sesungguhnya dia bersyukur untuk (kebaikan) dirinya sendiri dan barangsiapa yang ingkar, maka sesungguhnya Tuhanku Maha Kaya lagi Maha Mulia”.surah saba ayat 36-40

 

MEMANCUNG SYAITAN BETINA

Image result for gambar parang
    Dalam Mu'jam al-Buldan menukilkan satu riwayat daripada Abu Soleh daripada Abdullah bin Abbas r.a.,beliau berkata: al-Uzza merupakan syaitan betina yang mendiami antara tiga batang pokok di tengah-tengah kebun tamar. Apabila berlaku pembukaan Kota Makkah, Rasulullah s.a.w. telah mengutus Khalid bin al-Walid.sabdanya: "Pergilah kamu ke tengah-tengah kebun tamar dan kamu akan berjumpa dengan tiga batang pohon tamar. Tebanglah batang yang pertama." Lalu Khalid pergi dan menebang pohon yang pertama. Kemudian beliau kembali bertemu dengan Rasulullahs.a.w, lalu Baginda bertanya: "Adakah kamu menjumpai sesuatu?""Tidak"; jawab Khalid. "Tebang pohon yang kedua."; arah Baginda s.a.w.. Beliau pergi melaksanakan arahan tersebut dan kembali bertemu dengan Rasulullah s.a.w. Baginda bertanya: "Adakah kamu menjumpai sesuatu?""Tidak"; jawab Khalid "Tebang pohon yang ketiga."; arah Baginda s.a.w. lagi. Apabila beliau berhadapan dengan pohon ketiga, keluar seekor syaitan betina berambut kusut masai dan meletakkan dua tangannya di atas bahu sambil menampakkan taringnya. Lalu Khalid memancung kepalanya. Khalid memenggalnya mengakibatkan kepalanya terbelah. Rupa wanita itu hitam seperti arang. Apabila Khalid memberitahu Rasulullah tentang perlaksanaan tugas tersebut,Baginda a.s. bersabda: "Itulah al-Uzza. Tiada lagi al-Uzza selepas ini bagi Arab. Ia tidak akan disembah lagi selepas hari ini.



        Penduduk madinah kasyaf(mampu melihat makhluk halus)

          Hadith menyatakan Jika halau jin itu dia ingkar, maka bunuhlah sesungguhnya itu adalah syaitan.


          Dari Abu Said al-Khudri r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesungguhnya di Madinah terdapat sekelompok jin yang telah Islam. Maka sesiapa yang telah melihat jin-jin ini, beri izinlah dia tinggal selama tiga hari. Jika sesudah tiga hari telah diperingatkan supaya pergi, tetapi dia masih kelihatan, bunuhlah. Kerana itu adalah syaitan.”
          (Muslim)

          Penerangan akad pulang ilmu bathil kepada penjual @ pemberi ilmu
          Ilmu sihir@jin@khodam yang dibeli atau diambil dapat dipulangkan dengan akad pulang kepada penjual atau pemberi ilmu.Maksudnya membatalkan jual beli@transaksi.

          Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam menjelaskan hal ini dengan pada sabdanya:
          إِذَا تَبَايَعَ الرَّجُلاَنِ فَكُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا بِالْخِيَارِ مَا لَمْ يَتَفَرَّقَا وَكَانَا جَمِعًا أَوْيُخَيِّرُ أَحَدُ هُمَا الآخَرَ فَإِنْ خَيَّرَ أَحَدُ هُمَاالآخَرَ فَتَبَايَعَا عَلَى ذَلِكَ فَقَدْ وَجَبَ الْبَيْعُ وَإِنْ تَفَرَّقَا بَعْدَ أَنْ تَبَايَعَا وَلَمْ يَتْرُكْ وَاحِدٌ مِنْهُمَا الْبَيْعَ فَقَدْ وَجَبَ الْبَيْعُ
          “Bila dua orang saling berjual beli, maka masing-masing dari keduanya memiliki hak pilih selama keduanya belum berpisah dan masih bersama-sama, atau salah satu dari keduanya menawarkan pilihan kepada kawannya. Bila salah satu dari keduanya menawarkan pilihan yang ditawarkan tersebut maka telah selesailah akad jual beli tersebut. Bila lalu mereka berpisah setelah mereka menjalankan akad jual beli, dan tidak ada seorang pun dari keduanya yang membatalkan akad penjualan, maka telah selesailah akad penjualan tersebut.” [Bukhari hadits no. 2006 dan Muslim hadits no. 1531]

          maksudnya setelah mereka berpisah jika ada salah seorang membatalkan akad itu maka terbatallah akad jual beli

          Dalil memulangkan saka@ilmu leluhur@ilmu bathil kepada orang yang sudah mati di kubur mereka.


          “Ketika selesai Perang Badr, Nabi saw. menyuruh supaya melemparkan dua puluh empat tokoh Quraisy dalam satu sumur di Badr yang sudah rusak. Dan biasanya Nabi saw. jika menang pada suatu kaum maka tinggal di lapangan selama tiga hari, dan pada hari ketiga seusai Perang Badr itu, Nabi saw. menyuruh mempersiapkan kendaraannya, dan ketika sudah selesai beliau berjalan dan diikuti oleh sahabatnya, yang mengira Nabi akan berhajat. Tiba-tiba beliau berdiri di tepi sumur lalu memanggil nama-nama tokoh-tokoh Quraisy itu: Ya Fulan bin Fulan, ya Fulan bin Fulan, apakah kalian suka sekiranya kalian taat kepada Allah dan Rasulullah, sebab kami telah merasakan apa yang dijanjikan Tuhan kami itu benar, apakah kalian juga merasakan apa yang dijanjikan Tuhanmu itu benar? Maka Nabi ditegur oleh Umar: Ya Rasulallah, mengapakah engkau bicara dengan jasad yang tidak bernyawa? Jawab Nabi: Demi Allah yang jiwaku di TanganNya, kalian tidak lebih mendengar terhadap suaraku ini dari mereka.” (Bukhari dan Muslim)
           
          Sebagian muslim yang berpemahaman bahwa orang yang sudah mati tidak dapat mendengar berdasarkan firman Allah yang artinya,
           
          “Sesungguhnya kamu tidak dapat menjadikan orang-orang yang mati mendengar.” (QS an-Naml [27] : 80 )
           
          “Dan kamu sekali-kali tidak sanggup menjadikan orang yang di dalam kubur dapat mendengar.” (QS: faathir [35] : 22 )


          Mereka memahami firman Allah secara dzahir, tekstual atau harfiah.
           

          Para mufassir (ahli tafsir) dalam memahami “kamu sekali-kali tiada sanggup menjadikan orang yang di dalam kubur dapat mendengar” adalah dalam makna majaz (makna kiasan atau metaforis) yang artinya “menerima ajakan” atau  “menjawab seruan”


          Jadi firman Allah Ta’ala tersebut maknanya adalah Rasulullah tidak dapat memberi petunjuk kepada orang-orang musyrikin yang telah mati hatinya.


          Orang-orang yang mati, walaupun mampu mendengar dan memahami ajakan atau seruan, namun tidak mampu menerima ajakan atau menjawab seruan secara langsung.


          Allah Ta’ala mengibaratkan orang-orang kafir seperti orang-orang yang mati karena orang-orang kafir dapat mendengar seruan namun tidak mau menerima ajakan atau menjawab seruan yakni melaksanakan apa yang diperintahkan Allah serta menjauhi apa yang dilarang Allah.


          Begitupula Allah Ta’ala mengibaratkan orang-orang kafir seperti orang-orang tuli yang tidak mampu “mendengar” (menerima ajakan atau menjawab seruan) sama sekali apabila mereka sedang membelakangi kita.
           
          Firman Allah Ta’ala yang artinya


          “Maka Sesungguhnya kamu tidak akan sanggup menjadikan orang-orang yang mati itu dapat mendengar, dan menjadikan orang-orang yang tuli dapat mendengar seruan, apabila mereka itu berpaling membelakang* (Q.S Ar Ruum: [30]: 52)


          “Kalau sekiranya Allah mengetahui kebaikan ada pada mereka, tentulah Allah menjadikan mereka dapat mendengar. dan Jikalau Allah menjadikan mereka dapat mendengar, niscaya mereka pasti berpaling juga, sedang mereka memalingkan diri (dari apa yang mereka dengar itu). (Q.S Al Anfaal [8] :23)


          Oleh karenanya jangan sampai pendengaran kita seperti pendengaran orang yang telah mati atau orang kafir yaitu mendengar dan memahami makna dari ajakan orang untuk berbuat kebaikan, namun tidak dapat menjawab atau melaksanakan perintah dan menjauhi laranganNya dikira seperti orang yang telah mati

          Dalil membuang ilmu bathil@sihir semasa masuk tandas@WC

          Abdullah bin Sirjis, katanya:
          نَهَى رَسُوْلُ الله صلى الله عليه وسلم أَنْ يُبَالَ فِى الْجُحْرِ قَالُوْا لِقَتَادَةَ : مَا يُكْرَهُ مِنَ الْبَوْلِ فِى الْجُحْرِ ؟ قَالَ : إِنَّهَا مَسَاكِنُ الْجِنِّ . (رواه أحمد وأبو داود وغيرهما وصححه ابن خزيمة)
          “Rasulullah melarang buang air kecil pada lubang. Mereka bertanya pada Qatadah : ‘Kenapa dilarang kencing dilubang?’ Ia menjawab: ‘Sebab ia adalah tempat kediaman jin. (Diriwayatkan oleh Ahmad, Abu Daud dan yang lain, dan dinyatakan shahih oleh Ibn Khuzaimah).

          Kebiasaannya orang pernah ambil ilmu sihir ..ilmu sihir biasanya menggunakan jin sebagai pelaksana ilmu sihir dan jin itu tinggal dalam tubuh orang yang ambil ilmu sihir .Jin akan terluka apabila terkena najis dan air kecil.sebab itu Rasulullah s.a.w melarang kencing didalam lubang.mungkin kerana Rasulullah tidak mahu kita menyakiti jin yang tidak mengganggu kita,maka tidak dibenarkan umatnya kencing didalm lobang,.berbeda dengan jin yang tinggal dalam tubuh, jin itu telah lakukan kesalahan kerana cuba menyesatkan manusia . cara jin itu disakiti dengan tuan jin menyuruh jin yang pernah diambilnya keluar dari tubuh dirinya semasa buang air pastinya tubuh jin itu akan terkena najis dan air kencing semasa jin itu keluar dari tubuh tuannya yang tengah membuang air . Jin akan lari meninggalkan tuannya disebabkan banyak kali disakiti oleh tuannya dengan cara tersebut.

          Dalil-dalil yang mengharamkan penggunaan tangkal azimat dan ilmu pengasih

          1. Sesiapa yang menggantung tamimah (tangkal), maka Allah tidak akan menyempurnakannya (akan hajatnya), sesiapa yang menggantung wad'ah (tangkal berupa kulit-kulit kerang dari laut), maka Allah tidak memberi keamanan baginya" HR Imam Ahmad, al Musnad Jld 4, ms 154.

          2."sesiapa yang menggantung azimat, sesungguhnya ia telah melakukan syirik." HR Imam Ahmad, al Musnad Jld 4, ms 156

          3. Sesungguhnya azimat (jampi), tangkal, dan tiwalah (minyak pengasih) adalah syirik." HR Ibn Majah, Jld 2, ms 1166 hadis no 3530.


          Penerangan air jampi,air rukyah

          ﻭَﻻَ ﺗَﻠْﺒِﺴُﻮﺍْ ﺍﻟْﺤَﻖَّ ﺑِﺎﻟْﺒَﺎﻃِﻞِ ﻭَﺗَﻜْﺘُﻤُﻮﺍْ ﺍﻟْﺤَﻖَّ ﻭَﺃَﻧﺘُﻢْ ﺗَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ

          Artinya:
          “ Janganlah kamu campur-adukkan antara kebenaran dan kebatilan, dan kamu sembunyikan yang benar padahal kamu mengetahuinya. “ ( Qs Al -Baqarah : 42 )
          Perukyah@orang yang merukyah air ,jika beliau pernah mandi bunga(amalan agama hindu)iblis dari tokong hindu bermastautin dalam tubuh beliau..bila beliau rukyah ayat Al Quran ke atas air, yang haq(nur Al Quran dan syaitan hindu yang bermastautin dalam tubuh beliau juga masuk dalam air jampi..dan air jampi itu rosak. Begitu juga amalan amalan agama lain seperti bertapa@meditasi amalan sami budha yang kerap diamalkan pengamal perubatan.air yasin dalam 40 orang yang baca, mampukah kita sahihkan yang 40 orang itu tidak pernah mandi bunga,belajar ilmu pengasih, pernah berubat dengan dukun yang belajar ilmu sihir. Perukyah yang belajar silat, mengaku tidak pernah bertapa@meditasi(amalan sami budha).guru beliau pun tidak pernah bertapa,tetapi pengasas silat itu mesti pernah bertapa@meditasi (amalan sami budha) jadi pengasas silat mendapat ilmu budha@iblis budha masuk tubuh beliau..jadi semua anak anak murid beliau semua generasi dapat ilmu budha itu dari pengasas berantai sampai murid terbaru .bila pesilat rukyah air ,maka nur bacaan Alquran  bercampur dengan iblis budha..

          Itulah salah satu maksud 
           "Janganlah kamu campur-adukkan antara kebenaran dan kebatilan"

          Penerangan ilmu tariqah / mengharap doa terkabul dengan bantuan wali yang telah mati dan mengharap berkat wali  yang telah mati untuk dekat kepada Allah serta mimpi mimpi mainan jin kononnya wali itu dan ini datang untuk membantu.


          وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا
          Dan sesungguhnya masjid-masjid itu adalah kepunyaan Allah. Maka janganlah kamu menyembah seseorangpun di dalamnya di samping (menyembah) Allah.” (QS. Al Jin: 18).
          لَهُ دَعْوَةُ الْحَقِّ وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لَا يَسْتَجِيبُونَ لَهُمْ بِشَيْءٍ
          Hanya bagi Allah-lah (hak mengabulkan) doa yang benar. Dan berhala-berhala yang mereka sembah selain Allah tidak dapat memperkenankan sesuatupun bagi mereka” (QS. Ar Ro’du: 14).

          Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam mendakwah orang kafir agar supaya menjadikan seluruh ibadah hanya untuk Allah, semua do’a hanya ditujukan pada-Nya, seluruh sembelihan disajikan untuk Allah, begitu pula ibadah nazar hanyalah untuk-Nya, juga istighotsah yaitu meminta diangkat musibah ditujukan pada Allah, serta ibadah lainnya ditujukan pada Allah .
          mereka tahu bahwa mengakui tauhid rububiyah (mengakui Allah sebagai pencipta, pemberi rezeki, dan pengatur alam semesta) semata .Ketahui pula bahwa jika maksud dalam ibadah, para wali yang sudah mati lalu dimintailah syafa’at dan maksud ibadah pada mereka supaya mendekatkan diri pada Allah, itulah sebenarnya salah@bathil.

          Salah satu ritual agama buddha (orang cina) adalah menyembah kuburan dan mengharap nasib yang baik dengan bantuan roh roh nenek moyang mereka. Disini nampak persamaan golongan tariqah dan amalan agama buddha.Hasil nya perbuatan itu mengundang banyak jin masuk dalam tubuh pengamal perbuatan itu.

          Apabila seseorang mengambil baiah tariqah(akad terima ilmu tariqah)..segala ilmu yang baik dan apa sahaja ilmu bathil@jin yang ada dalam tubuh guru akan masuk dalam tubuh murid yang mengambil baiah.

          Dalil saya menghalang sedekah pahala kepada orang yang sudah mati dan masih hidup dan badal haji

          Para ulama sepakat bahwa memohon ampunan dan rahmat bagi orang kafir sepeninggal mereka merupakan hal yang dilarang, larangan ini berdasarkan dalil-dalil sharih (jelas) dari al-Qur’an, Sunnah dan ijma’.
          Allah ta’ala berfirman:
          “Tiadalah sepatutnya bagi Nabi dan orang-orang yang beriman memintakan ampun (kepada Allah) bagi orang-orang musyrik, walaupun orang-orang musyrik itu adalah kaum kerabat (nya), sesudah jelas bagi mereka, bahwasanya orang-orang musyrik itu adalah penghuni neraka jahanam. Dan permintaan ampun dari Ibrahim (kepada Allah) untuk bapaknya tidak lain hanyalah karena suatu janji yang telah diikrarkannya kepada bapaknya itu. Maka, tatkala jelas bagi Ibrahim bahwa bapaknya itu adalah musuh Allah, maka Ibrahim berlepas diri dari padanya. Sesungguhnya Ibrahim adalah seorang yang sangat lembut hatinya lagi penyantun.” (QS. At-Taubah: 113-114).
          Dalam ayat lain Allah berfirman:
          “Dan janganlah kamu sekali-kali menyembahyangkan (jenazah) seorang yang mati di antara mereka, dan janganlah kamu berdiri (mendoakan) di kuburnya. Sesungguhnya mereka telah kafir kepada Allah dan Rasul-Nya dan mereka mati dalam keadaan fasik.” (QS. At-Taubah: 84).
          Begitupula terdapat riwayat dari sahabat Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu ia berkata: Rasulullah saw bersabda:
          اسْتَأْذَنْتُ رَبِّيْ أَنْ أَسْتَغْفِرَ لِأُمِّيْ، فَلَمْ يَأْذَنْ لِيْ، وَاسْتَأْذَنْتُهُ أَنْ أَزُوْرَ قَبْرَهَا، فَأَذِنَ لِيْ.
          “Aku telah meminta izin kepada Rabb-ku untuk memohonkan ampunan bagi ibuku, namun Dia tidak mengizinkan. Dan aku meminta izin untuk menziarahi (mengunjungi) kuburnya, maka Dia mengizinkan untukku. (HR. Muslim).
          Imam an-Nawawi menyebutkan ijma’ ulama akan keharaman bagi seorang muslim untuk memohon ampunan bagi orang kafir. (Al-Majmu’ Syarhul Muhadzab, Imam An-Nawawi: 5/120).
          Oleh karena itu, tidak boleh bagi orang muslim untuk memohonkan ampunan, rahmat, keberkahan dan segala bentuk doa yang bersifat kebaikan akhirat, sebab do’a ini hanya diperuntukkan bagi orang beriman.

          Saya mengatakan walaupun orang yang hidup atau sudah mati mengaku Islam tetapi ada mengamalkan sihir maka orang itu kafir.Allah melarang kita mendoakan orang kafir kecuali doa hidayah bagi si kafir yang masih hidup.

          Imam Malik berpendapat bahwa seorang muslim jika melakukan sihir sendiri dengan suatu ucapan yang dapat menjadikannya kufur, maka dia harus dibunuh tanpa harus diminta untuk bertaubat, dan tidak pula taubatnya diterima, karena itu merupakan perbuatan yang dilakukan dengan senang hati seperti orang zindiq atau pelaku perzinahan. Dan karena Allah Ta’ala telah menyebut sihir itu sebagai kekufuran melalui firman-Nya:
          “Artinya ; Sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorang pun sebelum mengatakan, ‘Sesungguhnya kami hanya cobaan (bagimu), sebab itu janganlah kamu kafir…’” [Al-Baqarah: 102]
          Yang demikian merupakan pendapat Ahmad bin Hanbal, Abu Tsaur, Ishaq, Asy-Syafi’i dan Abu Hanifah.”

          Dalil mengenai patung dan gambar dalam frame di dinding



          Dari Abul Hayyaz Al-Asadi diriwayatkan bahwa ia menceritakan, “Ali bin Abi Thalib RA pernah berkata, ‘Aku akan mengutusmu sebagaimana dahulu Rasulullah SAW pernah mengutusku. Yaitu tidaklah Engkau mendapati patung, kecuali Engkau menghancurkannya. Dan tidaklah Engkau mendapati kuburan yang ditinggikan, kecuali Engkau meratakannya dengan tanah.” Dalam riwayat lain: “Dan tidaklah Engkau mendapati lukisan benda hidup, kecuali Engkau hancurkan.” (HR. Muslim: 969)

          Terima Kasih membaca..


          Penulis akhi wan

          Ulasan